Ο 3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός “Υδάτινες Διαδρομές. Χαρτογραφώντας την αξία του νερού” υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024-2025 με θέμα το υδάτινο στοιχείο, ως πολύτιμο φυσικό πόρο και θεμέλιο για την ανθρώπινη πρόοδο και πολιτισμό.
Στόχος του Διαγωνισμού ήταν η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας πάνω στη ζωογόνο σημασία του αγαθού του νερού, μέσα από δημιουργική έρευνα, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ψηφιακών χαρτών και γεω-αφηγήσεων.
Οι μαθητές, με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών, κλήθηκαν να εμπνευστούν από το υδάτινο στοιχείο και να ερευνήσουν ένα σχετικό θέμα (πχ: βιοποικιλότητα, ύδρευση, φυσικές καταστροφές, μόλυνση, θαλάσσια επαγγέλματα, παραδοσιακοί νησιωτικοί οικισμοί, λαϊκός πολιτισμός). Αφού εκπαιδεύτηκαν από τη Spotin στη χρήση ψηφιακών εργαλείων/λογισμικού που παραχωρήθηκε δωρεάν στα σχολεία κατόπιν αίτησης, παρουσίασαν με δημιουργικό τρόπο τα ευρήματά τους σε μία ψηφιακή ιστορία υπό μορφή γεω-αφήγησης (storymap).
Παράλληλα, πραγματοποίησαν δράσεις ενημέρωσης που εμπνεύστηκαν τα ίδια τα σχολεία: ερωτηματολόγια, οπτικο-ακουστικό υλικό από συνεντεύξεις, επιτόπιες επισκέψεις, λογοτεχνικές αναφορές στο θέμα του νερού, τραγούδια, ζωγραφιές, ψηφιακά παιχνίδια, ακόμα και επιστολές με προτάσεις που έστειλαν ή παρέδωσαν ιδιοχείρως στις τοπικές δημοτικές αρχές.
Στα σχολεία που διακρίθηκαν δόθηκαν ως βραβεία πλήρως αναβαθμισμένοι επαναχρησιμοποιημένοι Η/Υ, ευγενική χορηγία της ΚΟΙΝΣΕΠ Επανεκκίνησις.
Σε όλους τους συμμετέχοντες δόθηκαν αναμνηστικά τετράδια, ευγενική χορηγία της ΕΥΔΑΠ.
Συμμετέχοντες: εκπαιδευτικοί και μαθητές Ε’, ΣΤ’ τάξης Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης